OLLWEITE line trail v Rakúsku |bike serial #1

Všetko začalo ako nápad 4 vegánov namotaných na bajky. Adam so Zuzkou prišli z Nemecka a ja s Lenkou zo Slovenska. Stretávka bola v Rakúskom Söldene.

🚗 Cesta z Bratislavy nám trvala cca 7 hodín autom aj s pauzami.

🏠 Ubytovanie v Soeldene za 22 eur (resp. 17 eur s Alpenverein).

🗺️ Dĺžka trasy bola cca 16 km výšľap a 12 km zjazd.

Ubytovaní sme za 22 eur (bez Alpenverein preukazu) na lokálnej horskej chate DAV (Deutscher Alpenverein) v dedinke Zwieselstein kúsok za Soeldenom.
Prvý večer trávime v atmosfére plánovania zajtrajšej bikovačky a pitia nekompromisného STIEGL piva.

Plán je jasný: Ollweitte trail. Neviem sa dočkať, aké to bude. Na Slovensku sa moje kolesá zmenili na bezdušáky, takže dúfam, že sa tentokrát zaobídem bez defektov. Na svojom iPad-e ešte píšem posledné slová tohto dňa a idem spať. Je 00:02.

Deň dva | Trailové jazdenie v Soeldene

Ráno začína v optimistickej atmosfére varenia kávy:-). Dobre sa naraňajkujeme a Adam nám ešte doladí biky pred jazdou.

Vyrážame na bikoch do Soeldenu, aby sme odtiaľ šliapali hore 1 300 výškových metrov. Rozhodli sme sa pre asfaltový variant ako rýchlejší výšľap. Samozrejme si nenechám ujsť možnosť ísť v tom najväčšom teple.

Však ja na to u nás vo Fatre špeciálne trénujem klasickými neskorými odchodmi z domu, aby ma čo najviac vypotilo a následne odvalilo:-).

Nepodceňuj asfalt v Soeldene

Na začiatku prechádzame dve strmšie zákrutky a predbiehajú nás tu usmievajúci sa Rakúšania na e-bikoch. Pri jednom fakt nemiestnom úškrne sa spýtam týpka, či mu nie je príliš ľahké šliapať hore s motorom. Úsmevček ho hneď prešiel a odpovedá mi, že to má na ťažšom prevode, aby to bolo poctivejšie. Kritickým okom mu mrknem na zaradený prevod a má ho niekde v strede. Pomyslím si, že na takom prevode by v živote neušliapal trailový bike do takého kopca. Podpichnem ho ešte trošku: ,,však sa ani trošku nepotíš, asi to predsa len nemáš prehodené na dostatočne ťažkom prevode”. Týpek si niečo zašomre a bicykluje ďalej.

Nezabudni, že Tygra ,,neošuškáš“:-D. Dáme si asi tak dve pauzy, ani Lenke sa nešliape dobre v takom teple. Nasypeme ionťáky od Chimpanzee.

Adam je s tekutinami v pohode, a tak len ,,prisypne“ jednu proteínovú tyčinku.

Jediný z nás je na tom tak, že by to celé s prehľadom bachol pod dve hodiny.

Zuzka, tá valí popredu a už dávno odhalila techniku tlačenia, ktorá nás ešte len čaká. Na ceste stretáme kozy, ktoré nikomu nevadia. Vyzerajú spokojne, hlavne tá, čo naráža parohami o kovové zvodidlá a vydáva to hlasný rachot.

Adam sa rozhodol ísť napred za Zuzkou smerom k horskej chate, ja čakám s Lenkou a pomaly sa posúvame ďalej. O chvíľu ma chytá eufória šťastia a trepem somariny. Je jasné, že som už dehydrovaný a pridlho na slnku.

Po cca 3 hodinách šliapania/tlačenia sme konečne hore.

Zuzka a Adam sú vysmiati, ja s Lenkou menej, ale furt sranda :-).

Hore sa občerstvíme vegánskymi zásobami, čo sme si nabalili, inak by sme zhasli ako sviece. Nemôžeme sa predsa spoliehať, že pre nás budú mať niečo pod zub v tradičných horských chatách.

Včelobal nám slúžil ako ochrana a prenos nášho vlastného jedla v teréne.

Táto chata je aj tak momentálne zatvorená. Hneď pod ňou končí lanovka, ktorou sa hore vozia bikeri. Tí následne zídu o 20 m nižšie, spravia si fotku s ľadovcom a fičia nadol.

Najviac zo všetkého ma však dostane e-biker, ktorý sa vyviezol hore lanovkou, spravil si fotku na Instagram a jazdil veselo dole:-).

Tak či onak, my sa zregenerujeme, ja si ešte doplním ďalší Chimpanzee do fľašky a môžeme sa pripraviť na zjazd epického trailíku OLLWEITTE.

OLLWEITTE trail zjazd

Trail začína krátkou otočkou okolo pekného modrého jazera. Následne sa už pustí dole po zákrutkách, kameňoch a maličkých vlnkách s občasným skokom.

Ollweite line trail okolo vrchného jazera pri Hochkogl chate

Ďalej začínajú klopky, skoky a ,,prekvapenia“ na horizonte. Časté sú aj technické kameňové pasáže, vďaka ktorým je trail značený ako červený (stredne náročný). Značnú časť trailu lemujú krásne panoramatické výhľady. Čím nižšie ideme, tým začínajú klopky pritvrdzovať a jazdenie mi nejde tak dobre, ako by som si predstavoval:-D.

Trail má osobitnú stopu, ktorá ide paralelne s turistických chodníkom, ale nekrížia sa. V svahu je navrstvený tak, aby bol čo najdlhší. Musím konštatovať, že sa mi táto jazda páči aj ako amatérovi. Nastal však aj moment, kedy som sa chvíľku nesústredil a pri dopade som bol ťažiskom príliš vpredu. To znamenalo buď ,,držku“ alebo výskok z biku s behom dole kopcom. Jasné, že som pred pádom zvolil beh, ale len preto, že som mal nekrytý foťák závesený na pleci. ,,What a motivation, what a luck.”

Dojazdíme túto parádnu časť trailu, ktorá končí bránou s nápisom Bike Republic Sölden a epickou kameňovou pasážou známou z mnohých fotiek.

Za ňou už začína ďalšia časť tohto trailu, ktorá ma prekvapuje novými prvkami. Sú tu totiž aj drevené steny v klopkách. To znamená zákruta postavená z drevených dosiek potiahnutých pletivom.

Pred týmto mám fakt rešpekt, ale našťastie to preletím zľahka po okraji, aby som nehodil držku dole do svahu. Zjazd je celkom dlhý a dole už mňa aj Lenku bolia ruky. Adam sa na nás iba ticho usmieva, ten úsmev poznám veľmi dobre:-).

Pri chate niečo zjeme, napijeme sa vody a vyrážame do posledného zjazdu. Tu nám Adam ešte ukáže, ako by sme mali správne využiť tvar a energiu pri bikovaní v klopke.

Odtiaľto sa už len kúsok spustíme do Soeldenu, kde sa stretneme aj so Zuzkou, ktorá zišla dole inou trasou ako my.

Naše trail bikové ťaženie ukončíme dole na pive za 4,50 eur/pol litra, kde stretneme Slováka, ktorý tam už dlho pracuje. Dáme príjemný pokec, do toho jediné vegánske jedlo – hranolky s kečupom a ešte bajkujeme domov do DAV chaty v dedinke za Soeldenom.

Trail Ollweite line končíme v Soeldene podvečer

Takto sme celkom úspešne ukončili náš výlet aj vyžmýkaní, aj sme poriadne zajazdili.

Video z Ollweite line trailu

Výstroj na bike, ktorú som použil na jazdení týchto trailov: