Magurman 2014 horský duatlon Fatrancov a Fatraniek

Čo ten Magurman je to už vieme.
Dnešný ročník sa niesol v znamení odhodlania a hlavne dobrého počasia. To, že sme tam všetci parťáci a máme spoločnú srandu nie je potrebné rozoberať znovu.
Ešte dva večery pred akciou nemám požičaný bike. Do toho si píšeme na FB skupine „Výšlapy nie len v Turčianskej kotline“ ódy na kondíciu a veci okolo toho. Deň na to sa mi už podarí zohnať bike od MarkiSport.sk– u s ktorým zamýšlam spraviť ešte jeden hard projektík v horách a aké by to bolo keby nebol zatiaľ tajný, že ano ? 🙂

Štart miesto o ktorom sa nehovorí

Na štarte sa všetci stretneme čo sme sa zaujímali o udalosť a tým pádom sme si vydolovali info o mieste. Zúčastnení sú v dobrej nálade, niektorí aj v dobrej kondícii iní ako ja zase nie :D. To je jeden z atribútov tohoto podujatia, že tu sa oplatí ísť aj nepripravený kvôli atmoške.
S Prezidentom máme dohodu dokumentácie, takže on točí štart a ja priamo na trati.

Štart prebehne hladko, okrem toho, že ako točím Prezidenta za chrbtom som skoro napráskal do účastničky, ale tygrie očko ma varovalo dostatočne včas :).
Trať je fajnová v tom, že na rozhýbanie po ceste je fúra času, až dokiaľ to začne stúpať nahor. Tam už nebikeri ocenia bolesťou v krížoch výživnú trasu, prípadne im bude ľahšie bežať popri biku než si kríže odýchnu , aby zase nasadli na bike 🙂

Magura depo
Hore už dobikujeme a dobehneme, každý podľa kondičky a bolesti v krížoch. Teraz začína druhá časť trasy a to beh na Suchý. Svojho času si pamätám, ako som prvý raz šiel Magurmana a keď som zosadola z biku, tak som nevládal nohami prepletať ake som ich mal stvrdnuté, proste som šiel roboCop štýl.

Magurman 2014: nevládzeš šlapať ? Tak to vyzhybuj na bicepsoch :D
Magurman 2014: nevládzeš šlapať ? Tak to vyzhybuj na bicepsoch

Beh na Suchý a naspäť
Nuž beh bol nič moc, ale do toho som s tým šiel, tento rok som pretekal za KysňaAdventures.sk a aspoň som mohol viacej točiť na kameru. Chalani z prvej fronty ma obiehajú cca v 3/4 trasy od Magury ku sedlu pod Suchým a to sa vracajú už naspäť.

Tak to ma byť. Ja bežím stále s Pištíkom v pätách, ktorý ešte nejaký čas bojkotuje to, že by ma obehol, pretože si ma váži. Je to od neho veľmi milé, ale každý raz musí zažiť, že potupne klusom obehne svoj idol :D. Tak aj bolo na ceste späť.

Vrch Suchý (1.468 m)
Hore vidíme dusiť pár kamarátov do kopca a pár nás ešte obieha dole kopcom, tľapkáme si na znak podpory a hecujeme sa. S Pištíkom sa smejeme ako nám nateká laktát do stehien(kyselina mliečna), a pokračujeme vo výšľape na kopec. Hore fučí ako z guči, spravíme si ľahký záber pre autenticitu, že sme boli zaslúžene na pozíciach cca 3/4 výsledkovej listiny :).

Naspäť bežíme hore rýchlo zahryzneme šimpanzíího a bežíme o 100/6 dole. Pištík stretáva ešte priateľku ako valí hore, pusinkuje ju a letí za mňou dole. Keď nabehneme do lesa, pociťujem znovu, že svaly dostali zabrať z biku, a nie som schopný vydusiť to čo si pamatám ako som niekedy pološprintom letel, nevadí už pomalinky mám viacej času opäť naskakovať do formy. Teším sa na FatraRu(m)n, treba sledovať web, a prísť tam. V lese ukecám Pištu nech ma predbehne, lebo vidím, že sa mu dá ísť rýchlejšie a ja si v pokojnom dokumentaristickom tempe dobieham až kúsok pred prameň s vodou, kde sa nájdem máčať prvých účastníkov po dokončení trate.

MAgurman 2014: Takto regenerujú tí čo boli medzi prvými

Vyhlásenie a sľúbená áfterka
V podobnom prípadne pokojnejšiom duchu dobojuje ešte pár zvyšných účastníkov až ku chate. Chvíľu prísedím pri Standovi a Beatke pri časomiere, a utužujeme vzťahy domácou externalitkou. Kontinuálne sa všetci premiestnime do jedálne chaty Kľačianská Magura, kde sa v duchu veselosti podávajú chutné jedlá zo zákulisia Magurskej kuchyne. Zvyšný pokrm je vo forme pív, ktoré nosia namotivovaní ostrieľaní účastnici, za čo im vrelá vďaka.
Magurman 2014 Vyhlasovanie výsledkov
S Prezidentom spravíme ešte krátky video rozhovor, ale dojde nám batéria, čo je žurnalistické fiasko, ale posilnený nápojmi ohnivej papule to prežijeme v pohode.

Zjazd dole je samozrejme špecifický a nesie sa v duchu extreme outdooru 🙂
Kompletné video:

Magurman 2014 výsledky

photos by : K. Klčová a ostatní pretekári

Materiál použitý na trase:
ultra ľahká bunda Camp Magic jacket
Outdoor recenzia Ruksak Ferrino X- track 15
trailové tenisky Mizuno Wave Mujin (recenzia už veľmi čoskoro)
SH+ okuliare (recenzia už čoskoro)
Zajo zateplené elasťáky (recenzia čoskoro)
Dynafit bežecké tričko (recenzia už veľmi čoskoro)