Nevypovedané zväzky až po mt.Blanc #1

Všetko to začalo tým, že ma môj brácho pozval na mt. Blanc. Bol som štvrták na vysokej škole. Vravím si kurča, to by šlo. Malo to však dva malé zádrhely. Jeden bol, že som odišiel za svojím lezeckým parťákom do Anglicka. Druhý, že som prestal jesť mäso v danom období a nehodlal som sa s tým znovu začať. Ja viem, zatiaľ to nedáva zmysel.

Prvý zádrheľ
Po troch týždňoch strávených v Anglicku, lezením a behánim som mal vystúpiť na horu na ktorú bolo treba maŤ výškové metre. To, že v anglicku nič také ako výškové metre nie je, netreba zdôrazňovať. Bol som rád, že som tam našiel jednu strmú ulicu. Áno chodil som behávať na hodinu každý druhý večer, aj po strmej ulici. Nie nepomohlo mi to :).

Druhý zádrheľ
Kedže som prestal jesť mäso, kvôli presvedčeniu a láske k živým tvorom, nemal som dostatočne naštudvanú náhradu. V Anglicku som jedol cestoviny, zeleninu, mliečne produkty atď.. Chýbali však orechy, strukoviny a ďalšie, to znamená, že už som si budoval, zlý návyk stravy ako športovo založený človek. Bude ma to musieť dobehnúť na regenerácií, to však ešte netuším, že snáď v najnevhodnejšiom momente môjho života.

V Anglicku buchneme pár športových ciest a už som aj naspäť.Dva dni od príchodu z Anglicka, odchádzame do Švajčiarska.

Parta je sformovaná
S bráchom naskakujeme do dodávky plnej diviakov, kde poznáme nášho kamoša „Baltazareka“. To ešte nikto netuší, že sadodavka

tak bude volať :).  Do Švajčiarska prichádzame nazbierať potrebné výškové metre, a hlavne sa adaptovať na výšku pre mt. Blanc. Plán je dať v priebehu niekoľkých dní pár nocí vo výške  cca 3000m .n .m a aspoň dve 4 tisícovky vystúpiť.  Po zdĺhavejšej ceste do Šwajčiarska, kde nás na hranici colníčky skontrolujú a zároveň okomentujú ako „acht stucke“, netušia, že ja nemčinu ovládam. Keďze som celú strednú školu strávil, pozeraním animovaných nemeckých seriálov. Vo Švajci to netrvá už dlho, a prichádzame na parkovisko odkiaľ robíme plne naložený nástup.

Začíname sľapať
Dodávku (auto) nechávame na parkovisku prebalíme si veci, a začíname s nástupom .

Valíme cestou ku svahu

Pod lanovkou si trošku znovu odýchneme a valíme ďalej, príchádzame po prvú horskú chatu, dávame kvasinkové pivo, mňa samozrejme na mieste prevalcuje a stúpame vyššie.bracho

Dokopy nám to trrvá asi 4-5 hodín kým dôjdeme na požadované miesto, postavíme stan a už vidíme naše 4 tisícovky, ktoré by sme mali zdolať najbližšie dni. Je tam krásne, je tam ticho a zima. Čo je však hlavné, stretávame Poliakov 🙂