Mimimalisticky horský mikro bežecký projekt po dobu 5 dní

Tak ako som spomenul cieľom tohoto mini projektu bude od pondelku do piatku po dobu 5 dní, bežať denne 2x na horskú chatu u nás v Turci.

Chaty sú cca s rovnakým prevýšením od spodku trasy až po samotnú chatu (to je cca 600-700m). Rozhodol som sa, že sem zapíšem aj stravu ktorú som prijímal a aj pripadne psychické pocity počas jednotlivých dní. Keď budete mať nejaké bližšie otázky kľudne napíšte na FB a v pohode to rozpíšem viacej.

Parťáci búšiči, čo ma podporili pri projektíku a zašportovali si trošku so mnou.

Parťáci na projekte

Prikladám tu pre vás ešte hudbu na ktorej som behal a veľa mi pomohla, tak aby ste mohli nasať čo najbližšie danú atmošku odporúčam si to pustiť je to príjemný song :)…zároveň sa chcem poďakovať práskačovi Sykymu za túto inšpiráciu, lebo som mu trošku pošmíroval hudobnú sekciu na jeho FB profile.

[soundcloud params="color=33e040&theme_color=8dc63f"]https://soundcloud.com/everybodywantstobethedj/sasha-6-mix-2013-05-10[/soundcloud]

1. Pondelok
raňajky
: 0,5 litra vody, 0,5 litra čaju puerh a 3 dcl kozieho mlieka

2x Magura: 1x vykráčaná s kamošom Fiďom, druhý raz vybehnutá s kamošom Maurícom, ktorého som stretol po ceste pri zbehu. Hore sa prebytočne nezdržiavame a valíme dole, chceli sme ísť ešte tretí raz ale mám dobrý hladák a vravím si, že nebudem to siliť.

strava na trase: 2x jablko, 3dcl vody

strava doma: 0,5 l kozieho mlieka, 250g „matroš“ ryže(ryža +tofu+rímska rasca+kurkuma+chili papričky+čínsky šalat)

Večer som sa bol prebehnúť ešte 6km v týchto nových barefoot- kach, ktoré pre vás akurát testujem.

Merrell Glove

Nejdem predbiehať ale beží sa v nich total ľahúčko, a dopad na špičku nohy sa nedá porovnať s dopadom na špičku keď máte tenisky ktoré sú odpružené, keďže je to tvrdší dopad začal som aj viac dbať na techniku dopadu, a všeobecne si viac uvedomovať ukladanie nohy na povrch.

-4 ks koláču Bublanina 😀 (..ja viem…nechal som sa ukecať :)) ), pol litra vody, výživa pre chorých(bola taka možnosť tak som to vypil je tam dosť živín)

-0.3dcl Kombuchový napoj, 0,8 dcl vody

Fyzický stav: keď som prišiel z behu domov tak mi nechutilo jesť napriek tomu, že som bol hladný na trase a dal som si len dve jablká. Mauríc spomínal, že by to mohlo byť spôsobené práve fruktózou z jabĺk na lačný žalúdok.

Psychický stav: bolo to super pohoda, však je prvý deň.

2. Utorok

Ten začal veľmi skoro, lebo 03:45 som letel na wc s tým, že budem musieť vyvracať jedlo (sorry za opis ale inak to neviem napísať slušne), pri prvej možnej príležitosti ako som tam sedel som si skočil do izby po UmeOcot ktorý zráža kyslosť v žalúdku a celom organizme a trošku si uchlipol a bežal znovu na wc, trošku sa ukľudnil žalúdok, tak som si znovu upil z UmeOctu a zriedil si ho do pollitra jemne teplej vody. Takto som si šiel znovu ľahnúť a už pokojne zaspal. Keby som nemal tento projekt vymyslený po takejto noci by som vynechal šport v dnešný deň.

raňajky: 3dcl ovseného mlieka (100g vločiek zaliatych vriacou vodou 30min a viac odstátych, +kardamon korenie+plody goji+ hrozienka+ lyžica kokosového oleju, + lyžička ľanových semiačok+lyžička konopného oleju+banán+leuzea „adaptogén, o tomto napíšem neskôr článok“ toto celé si potom rozmixujem v mixéry s 6dcl vody ešte)

ovsené mlieko už čaká

(vyzerá to ako pómie pre prasa, ale je to chutné a aká MOC z toho narastá 🙂 )

2x Martinky (Martinské Hole)

Dnešný deň bežím v Merrelkach viď obrázok vyššie(ale iba tento de+n lebo treba v nich začať behať pomaly…iné svalstvo a šľachy sa namáhajú)…prvý krát vybieham na Martinky so Sykym, posedím trošku hore lebo sa to patrí keď ste s niekym a bežíme dole, druhý raz vybieham znovu hore už sám, a idem pozrieť starého známeho Imra, ktorý každú zimnú sezónu posôbi na Holiach. Imro mi zachraňuje kožu a dáva mi balenie BEBE keksov. Na obed ideme na čaj a dávam si malú externalitku.

Podebatíme zľahka ako sa vodí, a bežím dole a 10 min od od chaty stretávam Standa, ktorý ma ukecáva nech ešte s ním idem hore na chatu behom, že na malé pivo….vravím si, že ok, Stando je búšič a aspoň viac nabehám. Podebatíme, zbiehame dole, a dohadujeme sa na ďalší deň. Stando mi prezradil, že robí to isté čo ja od pondelka ale 2x Martinky každý deň.

strava na trase: bebe keksíky,krajec čistého chlebu,8dcl čaju,

externality na trase: 0,4dcl Borovičky (… 🙂 …no comment )

strava doma:
-100g červenej fazule s čínskym šalátom a indickými koreninami (Rímska rasca+ kurkuma+horčičné semiačka)+čili+ľanové semiačka a k tomu celému 200g bezváječnych cestovín
250g domáceho pečeného chlebu

-1.5 l vody

Fyzický stav: Deň som začal nie podľa predstáv, a keďže som nemal nad ránom až takú zábavu akú by som si predstavoval vo sne (napr, že ide hurikán a všetci to stihnú do bunkra len ja zase nie :D) tak ani žalúdok som nemal tak v poriadku, aj keď 100x lepšie ako nad ránom.  Aby nebolo málo, mám už aj ľahkú svalovicu na lýtkach. Paráda a to je druhý deň, to že svalovica začne ubúdať pribúdajúcimi dňami som ani nedúfal 🙂

Psychický stav: prvý výbeh som nemal radosti na rozdávanie, kedže som mal problémy s trávenim, ale potom to bolo už len lepšie a lepšie.

sumár:v utorok večer ma popreháňalo na trase keď sme bežali….streda obrovská svalovica, a j s behov v barefootkach

3.Streda

Na dnešný deň sme so Stankom dohodnutí ísť bežať Martinky, som trochu zvedavý čo a ako bude lebo lýtka nie su vôbec fresh, a je to 3 deň na nohách.
raňajky
: 0,5 litra vody, 0,5 litra čaju puerh, 2 krajce mocného domáceho chlebu čo napiekol Mauríc pre mňa, na to si dávam masť(kokosový olej)

2x Martinky (Martinské Hole)

Bežíme so Stankom hore, stretávame Mirka (Mirina) K. Na otázku či si s nami zabehne odpovedá „s tým by sme vedeli niečo spraviť“ 😀 Ideme spolu 1x hore- dole, potom so mnou vybieha ešte po 2 zvažnicu, lebo so Stankom sme sa pri prvom výbehu rozdelili, keďže ja som chcel ísť po chatu a on 1x otáčal po vrchnú asfaltku.

S Mirinom dohadujeme predbežne ďaľšie spoločné dvojkoliečko na ďaľši deň, podľa toho kde sa so Stankom dohodneme ísť. Keďže však cítim únavu a hlavne si chcem pomôcť psychicky, začínam šípiť, že by mi Magura spravila o mnoho lepšie, lebo je to moja domáca oblasť.Mal som obrovsky hlaďák a druhý výbeh bol totálne tažký (skoro som nedobehol) ale viem že to je krátke takže to bolo len o psychike.Vybieham hore druhý raz kde ma čaká Stanko aj s priateľkou. Sedí tam už po dobu jedného malého piva :). Ako slabá ľudská bytosť si kupujem Horalku. Trošku posedím kdežto partička už ide dole. Dobieham ich v polke trasy.

strava na trase: 3dcl male pivo, 3dcl kofola, 3dcl vody, 1x Horálka

Externality: poldecačik domácej od Stanka

strava doma:1 liter vody, 150g tvarohovo- mrkvovej natierky + 6 krajcov domáceho chleba, 150g uvarenej fazule s podusenou zeleninou

Fyzický stav: Na lýtkach som mal už totálnu svalovicu a začala sa mi presilovať achylová šlacha na pravej nohe. V tento večer som sa rozhodol si stehná a lýtka poriadne rozmasírovať a použil som na to konopnú masť chladivú na achylovku a hrejivú na stehná.

Psychický stav: nohy som mal strašne unavené a z toho ma trápilo ako to bude na ďaľší deň. Ináč celkom fajn, ale v tom my už pomohli hodne aj malý pomocníčkovia (sibírsky ženšeň, leuzea). Vedel som, že tie starosti sú ilúzia a že je to len výsledok celkovej únavy. Takže som sa viacej nemátal v týchto pocitoch a nechal ich prebehnúť.

Večer si varím za odmenu 0,5 l pivka a dávam do neho zázvor a med.

4.štvrtok

Štvrtok je dohodnutý s Mirinom na Maguru, Stanko povedal, že jemu bude sedieť viacej na Martinky behať do konca týždňa. Ale keďže som chcel psychiku trošku odmeniť doprajem si po náročnom predošlom dni

raňajky: 3dcl ovseného mlieka (100g vločiek zaliatých vriacou vodou 30min a viac odstátych, +kardamon korenie+plody goji+ hrozienka+ lyžica kokosového oleju, + lyžička ľanových semiačok+banán+leuzea “ toto celé si potom rozmixujem v mixéry s 6dcl vody ešte)

-sibírsky žeňšeň, schizandra

-0,5l vody

Mocná raňajková kombinácia čaj Puerh a  spešl ovsené mlieko

2x Magura

S Mirinom sa stretávame pri mostíku nad Turč. Kľačanmi, samozrejme že je s nami aj verný parťák Diňo. Dohoda je jasná 2x behom až po chatu a po prvom raze ideme hneď na otočku dole. Uzrejmujeme si aj to, že potrebujeme ísť viac na vytrvalosť ako rýchlosť, lebo ja potrebujem ešte aj v piatok vládať behať.  Prvý výbeh je parádička, zbehneme dole a napijeme sa môjho mocného nápoju z ovseného mlieka, Mirinovi vysvetľujem princiípi nesmrteľnosti po tomto napoji :). Druhý výbeh je v polovici už poriadne trápenie, hlavou mi behajú rôzne myšlienky, dávam si hudbu na uši, aby som myseľ upriamil na rytmus a nie bolesť stehien, a celý čas sa pozerám na Mirinové tenisky ako striedavo menia miesto a bežím so sklonenou hlavu za ním. Prichádza však moment kedy mám ozaj dosť, a spomínam si na na kamarátov z Košíc, s ktorými som bol na kurze pre inštruktorov skalného lezenia, ako vždy keď sme liezli povedali „tyger, keď nevládzeš tak pridaj“…uhm….a tak obieham Mirina a zvyšujem tempo, a ozaj ide to ľahšie :D…..neviem prečo ale k chate dobiehame skoro pološprintom. Vravím Mirinovi, že letel ako drak, on hovorí, že ja som letel, čo je zaujímave lebo som sa prispôsoboval jeho tempu keď bežal za mnou.

strava na trase: 6dcl ovseného mlieka (100g vločiek zaliatých vriacou vodou 30min a viac odstátych, +kardamon korenie+plody goji+ hrozienka+ lyžica kokosového oleju, + lyžička ľanových semiačok+lyžička konopného oleju+banán+leuzea )celé rozmixované

externality na trase: 0,5 l piva, ktoré sme si s Mirinom dali spoločne skoro na polovicu

strava doma:
-150g bielej fazuľe s čínskym šalátom a indickými koreninami (Rímska rasca+ kurkuma+horčičné semiačka)+čili+paradajkový pretlak a k tomu celému 200g bezváječnych cestovín
-150g výborného tvarohu+škorica+med

-1,5l vody

150g bielej fazuľe s čínskym šalátom a indickými koreninami (Rímska rasca+ kurkuma+horčičné semiačka)+čili+paradajkovy pretlak a k tomu celému 200g bezváječných cestovín

Fyzický stav: Ráno sa zobúdzam bez svalovice, podarilo sa mi ju večer pekne rozmasírovať aj vďaka tým konopným mastiam, ale aj následne pred štvrtkovým výbehom si nohy natieram konopnou masťou.

Psychický stav: tento deň už bol značne pohodovejší ako v stredu, aj kvôli tomu že som vedel že mám polku projektu za sebou aj kvôli tomu, že už som skoro vôbec nemám svalovicu, čo sa odrážalo na úrovni trápenia a následne na psychickej záťaži.

sumár: Štvrtok vyšiel fajne už sa teším na piatok, a následne na stretnutie členov Výšlapov na chate pod Chlebom, kde bude afterka.

5.Piatok „konečne piatok“

Parádička, dneska je deň D, všemožne sa pripravujem na posledný deň mini projektu, s tým že sa musím pochystať tak aby som mohol na chate aj prespať potom, a bol vychystaný aj na ďalší deň kedy s kamarátmi výšľapistami pôjdeme aj cez hrebeň na chatu Magura.

raňajky: 3dcl ovseného mlieka (100g vločiek zaliatych vriacou vodou 30min a viac odstátych, +kardamon korenie+plody goji+ hrozienka+ lyžica kokosového oleju, + lyžička ľanových semiačok+banán+leuzea “ toto celé si potom rozmixujem v mixéry s 6dcl vody ešte).

Tento stuff si beriem aj so sebou na výbehy aby som mal ľahkú a bohatú stravu so sebou na trase. Plán je. že si si fľašku s Ovseným mliekom nechám na spodnej hranici trasy (Zajacova) a vždy keď sa budem otáčať tak si odpijem. Cestou Šútovom hore v obchode nakupujem ešte niečo čo niektorí označujú ako metlu ľudstva, ja s tým súhlasim ale teraz to nazvem ako 0,7 dcl externality a nezabúdajme, že je posledný deň projektu a treba to osláviť :)…Pri východe ma preklínajú ešte postarší šútovčania, pretože sa pýtajuú či idem sám, a po odpovedi, že áno už ide spŕška vecí čo všetko sa mi môže stať…som rád, že ich ani raz nenapadlo povedať niečo pozitívne, napr…že budem mať pekne počasie a dobrý výlet….nuž myslenie iných môžeme zmeniť len tak, že sami bude pozitívne uvažovať. Každý kto chodí do hôr sám, alebo s niekym si musí byť vedomí čo sa mu môže stať na úrovni fyzickej, tak ako si toho musí byť vedomí každý vodič.

3x Chata Chleb + 1x schôdzou

Prvý raz vybieham hore, vybavujem ešte ľudí ktorí chceli byť tiež zahlásení, ale nakoniec sa ani neozvali, že neprídu. Skladám si veci do izby a zbieham dole. Prvý krát beh s ruksakom hore bol namáhavejší, ale v celku príjemný.

Druhý raz je úplne super výbeh, počas celej trasy počúvam hudbu…moc dobrý „tréningový set“ mam zadováženy do telefonis. Dávam si malé pivko skoro na ex od smädu+ 3 dcl minerálky a zbieham dole. Kamaráti sa ozývajú, že ešte mam trošku čas, tak sa poteším a pokúšam sa stihnúť ešte 3 výbeh.

Tretí výbeh, je už dosť poctivý už padla aj tma, ale hudba ma povzbudzuje naplno a v svetle čelovky cupitám hore, tu už občasne aj zaručím pri každom pošmyknutí lebo energiu som tými šmýkačkami teda veru nezískal :), ale „někdy proste musíš, ako hovorí Scotty Jurek“ ináč dosť deštruktívne heslo keď nemá človek natrénovane :).

Švtrtý výšľap, zbehol som takmer dole naproti kamarátom, ktorí mi už nesú aj moju odloženú fľašku hore a za poriadného rámusu ma vítaj us rapkáčom a krikom(pre zainteresovaných….som sa ináč aj naľakal 😀 )…smejeme sa obijímame, aj sa mi urážok dostane za opakovanie výbehu navyše 🙂  a ideme si chôdzou hore….paradoxne skoro „zomieram“ pri tomto výšľape, taká kríza ma chytá…od žalúdku mi je zle…nevládzem…no vvšetko zle :). A to so sebou nemám dneska adaptogéniky, ktoré boli vždy tutovka na tieto veci so žalúdkom u mňa

strava na trase/ chate:

-6dcl ovseného mlieka (100g vločiek zaliatych vriacou vodou 30min a viac odstátych, +kardamon korenie+plody goji+ hrozienka+ lyžica kokosového oleju, + lyžička ľanových semiačok+lyžička konopného oleju+banán+leuzea )celé rozmixované

-cestoviny s indickými koreninami+tofu kocky+paradajkový pretlak+čínska kapusta+paprika, a to celé pripravené na oleji (foto nižšie je bez pretlaku)

cestoviny s indickými koreninami+tofu kocky+paradajkovy pretlak+plus čínska kapusta+paprika a to celé pripravené na oleji(tu sú ešte bez pretlaku)

externality na trase: –

Fyzický stav: Stav je perfektný

Psychický stav:  Tento deň je totálna pohoda a dokonca sa teším 🙂 ale aj na afterku

sumár: Piatok bol totálna tutovka, od výbehov cez stretnutie kamarátov, až po chatu, následnu áfterku o počte 4 osoby so v rátane so mnou. Vedieme ďalekosiahle debaty, o športe, deťoch a vzťahoch…traja sme tam nezadaní :D….následne ukončujeme akciu v kadi naplnenej teplou vodou asi tak do 03:00 rána.  Potom urýchlene vyliezame do mrazu a zakrývame kaďu letiac smerom k chate, to že sa nám počas behu rozpadli uteráky okolo pásu asi netreba spomínať, boli sme radi že sme doleteli do chaty. Ale už všetci spali, takže ideme už za ľahkého smiechu do izby, kde nachádzame dievčatá ešte šťebotať.

Sobota: Miška musí ísť dole kvôli seknutej chrbtici, a my ďaľší sa vydávame na cestu smer chata Kľačianska Magura, zloženie Michal H. „Bobík“ a Katka G. „Justice“ čítajte Ďžastis :)…vo Veľko- Kriváňskom sedle nás chytá silný vietor, ktorý nás hádže do strán, ale po krátkej debate si stanovíme cieľ Pekelník a ak sa to nezlepší tak sa otáčame a ideme späť do Šútova. Začíname polobehom a kde sa dá tak bežíme, je to paráda akú majú tí dvaja kondičku, na Pekelníku je to fajn tak bežíme ďalej. Prebiehame okolo Malého Kriváňa až po sedlo Priehyb a tam zbiehame do traverzu, kde je už aj vietor pokojný. Dobiehame na chatu pod Kľačianskou Magurou, kde sa začína skutočná afterka….kto nezažil nevie :)….

Týmto sa chcem poďakovať všetkým ktorí verili, že sa mini projekt podarí dokončiť a tým ktorí ma na ňom podporovali aj osobne alebo správami. Nezabúdam dodať na záver, že tento projekt bol vymyslený na povzbudenie ľudí konkrétnej FB skupiny so zameraním na pohyb v horach (nie su to poľovníci :D), ale nadšenci a veľkí Fatranci a verím, že už aj Beskydári a Tatranci :)….priatelia do skorého sprojektovania 🙂

Prekonaná trasa po dobu pondelok-piatok: 8700 výškových metrov a vzdialenosť 85,7 km

Matroš ktorý som používal na trase: