Favorit bikes tour de Czechoslovakia 2014

prveFotoVclanku

Skupina mladých nadšencov sa vybrala na poctivý bike tour zo Slovenska do Čiech, konkrétne z Ružomberka do Plzne.

Lukáš organizátor akcie je dostatočne veľký blázon a nadšenec pre šport aby ma tento projekt zaujal. Preto som ho poprosil o stretko a nech mi o projekte povie viacej. Veľmi sa mi to páči pretože je v tom kus idey (idu na bicykloch Favoritoch) a aj kus športového ducha lebo idú poriadnu vzdialenosť 680 km.

Dohodneme sa, že mi bude posielať report každý večer keď bude vládať niečo napísať a ja to budem ďalej preposielať sem.

Ďalej bude rozprávať Lukáš:

Prvý deň (piatok):

„Tak pomaly začnem… síce je dnešok prvý deň našej tour… nazval by som to takým menším testom alebo tréningom pred skúškou naostro… chvíľu nám trvalo kým sme sa zbalili… a keď už sme to konečne zbalili, tak sme sa chceli vydať na cestu z RK do Vrútok…  ešte sme nevyšli z RK a už sa mi uvolnil nosič, tak som improvizoval a použil iný šrób s matkou… nakoniec sme prišli do Vrútok… ešte v Tescu nakúpené ovocie a nejaké ryby, ešte na stanicu kuknúť vlak na zajtra ráno… vynecháme ten úsek z Vrútok do ZA… o 7:44 nám ide vlak… ráno si musím privstať, lebo večer keď sme dorazili tak som zistil, že mám defekt 😀 mám ja ale šťastie na ne :/ musím dušu ešte pred odchodom prehodiť a zajtra večer dušu zalepím… tak drž nám palce nech to je čoraz ďalej lepšie a lepšie 😉 prikladám ti ešte foto ako sme to zbalili…“

Foto deň: 1

Druhý deň (sobota):

„Čavko tak ja a bratranec Marek sme včera(sobota) absolvovali cca 116 km(zvyšok party cca 83)… bolo to celkom krkolomné… z Vrútok vlak do ZA o 7:44 a následný štart zo ZA do Považskej Bystrice, kde nás už čakal zvyšok party… odtiaľ sme po ďalšom nákupe duší a plášťa už pokračovali smer Púchov a Lysá pod Makytou…
poblíž hraníc
Vybrali sme dobrý hraničný prechod… nebolo tam nejak cítiť veľmi to stúpanie… niekoľko km za hranicami prišla technická porucha… nahustený plášť pod tlakom vzduchu, ktorý zväčšil svoj objem asi vďaka slniečku a pustil… mali sme o zábavu postarané… tie plášte už nie sú to čo bývali(Made in Czech republic) a tento od Rubeny už asi nekúpim(máme ich ešte na ďalších 2 bajkoch tak verím že vydržia :))  Nakoniec sme dorazili do Luhačovíc na vodnú priehradu, kde sme dali svalom skvelý oddych vo vode… bolo to úžasné… po menšej obhliadke tohto nádherného kúpeľného mesta sme išli za Barčinou rodinou ktorá nás pekne privítala a uhostila a začali sme kuť nové plány na ďalší deň(s Barčinym strejdom-cyklistom)… tak verím, že aj dnešný deň bude plný zážitkov… a prikladám aj nejakú foto dokumentáciu…“

Tretí deň (nedeľa):

Matroš ako sa patrí

Následný štart z Luhačovíc sa oneskoril vďaka vôni domácej slivovice… ešte sme skočili po vodu do prameňa Vincentka v Luhačovicích, ktorý je plný minerálov a bol aj tak trochu slaný… čiže pparáda (pozn. redakcie, tosa mi páči :D) na našu cestu… deň prebiehal zaujímavo… bolo to do kopca, ale aj z kopca kým sme nedošli do mesta Kyjov na nedeľný obedík…(o 15:00)

cestu sme ukončili pred našim pôvodným cieľom v obci Diváky… tu sme si vychutnali pivečko a za dedinou našli pekný flek pri ovocnom marhuľovom sade…

Štvrtý deň (pondelok) :

Krásne scenérie

Ráno sme vyštartovali pred 9:00(niekomu to trošku trvalo) ale nevadí… štart bol kritický, pretože nás čakal hodne strmý kopec, ale nevadí… Pôjdeme ho zľahka nech to hneď neprepálime a trošku sa aj zahrejeme… potom sme už smerovali ďalej po ceste až sme došli na našu odbočku na hlavnú… smer Znojmo… následne odbočka na náš smer až sme došli do obce Dalečice, kde sa natáčal aj film Postřižiny a dali si exkurziu Dalečickým pivovarom… jak se říká opilý řidič, veselý vrah… v tomto hesle nasledovalo posledných 7 kilákov… až sme došli do kempu pri vodnej nádrži neďaleko Hartvíkovic… odkiaľ čoskoro vyrážame smer Třebíč… musíme nakúpiť nejaké duše a aj plášť… rezervný nám prdol už v prvý deň za SR/ČR hranicami 😉