Baranie rohy: Šádek IV UIAA, tatranská štvorka, ktorá je celá pekná

Po kratučkej pauze pôsobenia na Baraních rohoch, sme sa tam opäť vybrali. Dneska to je s Tomášom, lebo Šuter furt pracuje. Okrem toho bolo na čase sa osobne viac spoznať :). Cesta je vybratá, bude to pohodička na Baranie Rohy, Šádek za IV UIAA.

Nástup

Z Hrebienku nastupujeme cez Zamkovského chatu, kde pozdravujeme na kofolke osadenstvo zo Zamky a Šuter mi naordinuje pivo.

Šuter na Zamkovského chate

Ďalej valíme cez Téryho chatu, potom pri najbližšiom plese prejsť cez prúd vody a obísť ho z prava. Tade sa tiahne chodníček tesne popri plesu smerom k Baraniemu sedlu. Chodník je výrazny, neznačený, čiže pre bežných turistov je uzavretý, ako nástupová cesta je však povolený pre horolezcov.

Tomy pozera cez dolinu piatich spišských plies na Baranie Rohy

Keď pretraverzujeme Baraní žľab pokračujeme ľahkým stúpaním popri mužíkoch, ktorý nás dovedú až pod stenu.

Tu stretneme naších drahých tatranských kamarátov Evku, Vikinu a Petríka, o ktorom ešte neviem že, na druhý deň mi spečatí osud cestou na Malom Hrote. Zatiaľ sme len dali kamarátskeho „čmouda“.

Nástup pod Šádekom

Začiatok

Tu prejdeme prvú ľahkú trojkovú pasáž kde môžete ísť ešte bez istenia po veľkých skalných útvaroch. Týmto spôsobom vylezieme na výraznú trávnatú policu, kde je prvý štand pre ističa.

Polica na prvom štande v ceste Šádek na Baraních rohoch

Prvá dĺžka Šádeka

Prvá dlžka Šádkovej cesty je za komfortných IV- UIAA.  Ide nevýrazným vhĺbením trošku do ľava od štandu, kde sa dostanete pod previštek. Tu následne natraverzujeme do prava a prelezieme do veľmi príjemnej platne s veľkými chytmi. V platni je stará skobka, nacvakáš ju alebo natrénuješ morál.

sadek_baranie_rohy

Následne pokračujeme platničkou hore až dolezieme pod štand. Celkom starý štand, ale pohodička, bezpečný.Prvý štand v ceste Šádek na Baraních Rohoch

Teraz ku mne dolieza s batohom Tomáš, a celkom si pochvaľuje 🙂

Tomáš lezie prvú dĺžku/ Šádek- Baranie Rohy

Druhá dĺžka

Teraz lezie už Tomáš. Prasiak jeden vychytal peknú dĺžku a nenechal som oblomiť, že ju tiež poleziem ja :).

Že som takéto lezecké nadšenie nemal aj keď sme so Šutrom liezli hneď cestu vedľa v platni, Indiánske leto. Nič to, som rád, že sa tu striedame, a že si konečne zalezie aj Tomáš, spomínal, že má deficit :). Takto si pekne cupitá hore.

Tomáš lezie druhú dĺžku/ Šádek- Baranie Rohy

Druhá dĺžka, istenia sa dajú dať v pohode
Istenie v druhe dĺžke/ Šádek- Baranie rohy

Najprv jedným vhĺbením a potom má ísť druhé. Tu to bolo trošku nečitateľné, ale ten terén za IV UIAA vás jednoducho nepustí. Sú tu dve varianty až tri varianty. Treba si vybrať tú kde bude najmenej trieť lano od štandu :).Odtiaľto sme videli aj naších kamarátov, a Viki za mocného navigovania, nasmerovala Tomáša k štandu, lebo ona to liezla nejaký čas dozadu.

BAranie Rohy cesta Šádek
Baranie Rohy cesta Šádek a kamaráti v ceste vedľa, myslím, že Syseľ 😀

Vlastne presne v tedy keď my sme liezli našú prvú cestu na Baraních rohoch, Ľavý piliér. Potom sa Tomáško ešte trochu pokrútil v dĺžke a už zabáčal doľava k parádnemu sedielku. Kričí štand a už leziem k nemu. Keď doleziem na štand nájdem ho vyfešákovaného a spokojného istiť 🙂 Samé pohodové lezenie v tomto Šádekovi.

Druhý štand v ceste / Šádek- Baranie Rohy

Tretia dĺžka

Teraz ťahám ja. Trošku nadleziem hore, následne sa ťahám ku platničke do prava, zas to trošku neviem prečítat…proste treba valiť rovno hore na rampu a a basta :D. Terén by mal byť za III, vidím ho je ešte viac napravo odo mňa. Pozerám sa však hore a vidím krásne lezenie. Mám v paži, ja si chcem zaliezť a už sa ťahám hore, zaujímavé kroky, pohodička, vidím tu 3 skoby, akoby na štand.

Ďalej leziem cez madielka, trošku bruško. Zaistím friendíka, leziem vyššie, pohodíčka a už doliezam na začiatok rampy. Tu je to rozbité rovno sa ťahám doprava, vynechávam skobu nášho štandu a ťahám sa pod kút doprava.dsc_0776

Tu spravím štand z Ballnut- u , ktorý Šuter ešte nikdy nevidel a skombinujem ho s mikro čokom. Sadnem do toho, pparááda. Na tretí bod už nemám miesto, takže pekne vystačia dva.  Dám ľahkú „dymovnicu“ a už kričím na Tomáša nech lezie. Čo chvíľa je u mňa, prehodíme matroš, poviem mu kade má isť a kde zaštandiť a už valí preč.dsc_0788

Štvrtá dĺžka

Toto sme si v podstate skrátili, takže naša dĺžka sa neťahá to stredu štandu ale pod začiatok vrchnej platne, kde je obdobné miesto na štand, niečo ako sedielko s peknými výhľadmi. Táto dĺžka bola za super mega ľahkých III, mám však tip, cestu hore pod štandom sa ťahá po ľavej strane špárka a v nej je erárny friend. Takže vám netreba zakladať nič, len si cvaknúť toho friendíka :). Doleziem k Tomášovi, vyberiem matroš a idem konečne dĺžku, ktorú som musel liezť na druhom keď stme s Aňou liezli Pilier 🙂dsc_0791

Piata dĺžka

Toto je úplne kompaktná platňa, ktorá od svojho úplneho začiatku (platne) potrebuje až na hrebeň tesne pod galériu 61m lana :D. Prečo 61 ? No lebo sa Tomáš musel odštandiť nech nemám zadok vo vzduchu a dal mi ešte meter :D. Ináč pekné, pokojné lezenie, s tým, že v polovici dĺžky platne ja malá polica, so štandom, ale ten je spravený zo skoby.dsc_1009

Štand obliezam a ťahám sa ďalej doľava ku finálnemu pilieriku. Naliezam do neho, ten je tak za IV- možno, pohodička, preliezam a chýbajú mi na zaštandovanie ešte dva metre.

Kričím Tomášoví, nech sa trošku zruší zo štandu a dá mi ešte kúsok lana. Spravím štand, a Tomáš ku mne dolieza vlastným variantom, kolmo hore, ktorý hodnotí okolo VI a vábi ma nech si ho idem vyliezť. Taký je vyspídovaný, že nejdem :D.dsc_0794

Hore pokecáme a schádzame dole za deckami na chatu, aby sme zregenerovali s pivom :).

Čaká nás ďalší deň. Tento ešte ukončím, že zbehnem na Zamku, aby som si zobral veci a išiel zase za Jankom Sabolíkom, Očkom a dievčatami, ktoré majú ženský horolezecký zraz na Térynke. Prídem však už keď sú všetci unavení, a tak ideme spať, a ráno nás čaká druhý článok  😉dsc_1031